حذف بازی Fortnite از اپ استور و گوگل پلی

حذف بازی Fortnite از اپ استور و گوگل پلی

حذف بازی Fortnite از اپ استور و گوگل پلی

کمتر بازی‌ای در این سال‌ها توانسته به پای موفقیت‌های بازی فورتنایت اثر اپیک گیمز برسد؛ بازی‌ای که روی پلتفرم‌های متعددی در دسترس علاقمندان قرار گرفته، از جمله سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS، ولی به‌ تازگی اتفاق عجیبی رخ داده و فورتنایت از فروشگاه‌های معروف هر دو سیستم‌عامل موبایلی حذف شده است.

ماجرا زمانی شروع شد که ناگهان بازی فورتنایت از روی فروشگاه اپل یعنی اپ استور حذف شد و دیگر امکان دانلود کردن آن وجود نداشت. درحالی که همه در شوک به سر می‌بردند، اپل در بیانیه‌ای علت این کار را نقض قوانین فروشگاه خود توسط اپیک اعلام کرد؛ موضوعی که با سیستم جدید پرداخت درون برنامه ای این شرکت در ارتباط بوده است.

اپیک گیمز روش جدیدی با نام Epic Direct Payment را به بازی فورتنایت اضافه کرده است. در این روش در صورتی که از پرداخت درون برنامه‌ای اپیک استفاده کنید، می‌توانید وی‌ باکس‌ها را به‌جای ۱۰ دلار، ۸ دلار خریداری کنید. این موضوع برخلاف قوانین اپ‌استور و گوگل پلی است.

حذف بازی Fortnite از اپ استور و گوگل پلی

بیانیه‌ ی اپل

اپل در این بیانیه می‌گوید: متأسفانه اپیک گیمز قدم اشتباهی در مسیر دور زدن قوانین اپ‌استور برداشت؛ قوانینی که برای تمام تولیدکنندگان یکسان هستند و علت استفاده از آن‌ها نیز حفظ امنیت کاربران است و اکنون به‌ دلیل دور زدن این قوانین، بازی فورتنایت از روی این فروشگاه برداشته شده است. اپیک ویژگی جدیدی در محصول خود قرار داده بود که امکان بررسی و کسب تأیید از طرف اپل را نداشت و همین قضیه هم به معنای زیر پا گذاشتن قوانین فروشگاه در خصوص پرداخت‌های درون برنامه‌ای بوده است که تمام تولیدکنندگان باید به آن‌ها پایبند باشند.

واکنش اپیک گیمز

نکته‌ی جالب در این‌ میان به واکنش سریع اپیک گیمز مربوط مربوط می‌شود که لحظاتی بعد از انتشار این بیانیه، خبر از شکایت حقوقی خود از اپل داد و ازطریق صفحه‌ی توئیتر فورتنایت مطلع شدیم که این شرکت درحال آماده‌سازی شکایت از اپل است؛ موضوعی که احتمالاً نشان‌دهنده‌ی آمادگی قبلی اپیک برای مواجه شدن با این قضیه بوده و آن‌ها احتمال زیادی می‌داده‌اند که با حذف فورتنایت از اپ‌استور رو‌به‌رو شوند.

درحالی‌که همه فکر می‌کردند ماجراهای نسخه‌ی موبایلی فورتنایت تنها به محصولات اپل منتهی خواهد شد، ناگهان خبر جدیدی منتشر شد که حکایت از حذف این بازی محبوب از روی فروشگاه گوگل پلی داشت و این‌بار شرکت گوگل با اشاره به دور زدن قوانین گوگل‌پلی به‌سراغ حذف بازی اپیک رفته و کاربران امکان دانلود آن‌را ندارند.

بیانیه‌ ی گوگل

در بیانیه‌ی گوگل می‌خوانیم: «اکوسیستم آزاد اندروید به تولیدکنندگان اجازه‌ی عرضه‌ی برنامه‌های خود را ازطریق فروشگاه‌های مختلف می‌دهد. برای شرکت‌هایی که فروشگاه گوگل‌پلی را برای انتشار آثار خود انتخاب کرده‌اند، قوانینی در نظر گرفته شده که هم به نفع خود آن‌ها است و هم امنیت کاربران را تأمین می‌کند. هرچند بازی فورتنایت همچنان روی اندروید موجود خواهد بود، ولی به‌دلیل زیر پا گذاشتن قوانین گوگل‌پلی مجبور بودیم آن‌را از این فروشگاه حذف کنیم. بااین‌حال از هر فرصتی برای مذاکره با اپیک گیمز و عرضه‌ی مجدد فورتنایت استقبال می‌کنیم.»

حذف بازی Fortnite از اپ استور و گوگل پلی
حذف بازی Fortnite از اپ استور و گوگل پلی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.