پشتیبانی ایکس باکس سری ایکس از تمامی دسته های بازی ایکس باکس وان

پشتیبانی ایکس باکس سری ایکس از تمامی دسته های بازی ایکس باکس وان

پشتیبانی ایکس باکس سری ایکس از تمامی دسته های بازی ایکس باکس وان

اخیرا سونی اعلام کرد کنترلر دوالشاک ۴ تنها از بازی‌های پلی استیشن ۴ روی پلی استیشن ۵ پشتیبانی خواهد کرد. حال مشخص شده که ایکس باکس سری ایکس هم تمامی کنترلرهای ایکس باکس وان را پشتیبانی خواهد کرد.

هنگامی که سونی اعلام کرد دوالشاک ۴ به پشتیبانی بازی‌های پلی استیشن ۴ روی PS5 می‌پردازد، مایکروسافت یادآور شد که کنسول نسل نهمی آن یعنی ایکس باکس سری ایکس این قابلیت را دارد تا از تمامی کنترلرهای ایکس باکس وان پشتیبانی کند.

این خبر را مایکروسافت در حساب توییتر ایکس باکس انگلستان تایید کرده است. معنای پشتیبانی از تمامی کنترلرهای ایکس باکس وان، کنترلرهایی نظیر Xbox Adaptive Controller، Xbox Elite Wireless Controllers و SCUF Controllers را دربرمی‌گیرد.

هر دو کنسول نسل نهمی مایکروسافت و سونی قرار است از فصل تعطیلات ۲۰۲۰ یعنی نوامبر سال جاری، راهی بازار شوند. تاکنون مایکروسافت یا سونی به تاریخ دقیق عرضه اشاره نکرده اما گفته شده آگوست امسال باید شاهد اعلام قیمت نهایی کنسول‌های نسل جدید باشیم.

 

پشتیبانی ایکس باکس سری ایکس از کنترلر ایکس باکس وان امر عجیبی نبوده و انتظار می‌رفت شرکت ردموندی چنین خبری را اعلام کند. گذشته از آن ایکس باکس جدید دارای کنترلری شبیه به نسخه Elte ایکس باکس وان است و در سوی دیگر پلی استیشن ۴ در این زمینه از قابلیت محدودی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.